Zasady na slipie

12 grudnia 2017

Zasady slipowania (posezonowa refleksja Szymona o zachowaniach na slipie)

Uprawiane sportów wodnych wiąże się z potrzebą slipowania, czyli „wpuszczania” łodzi do wody.

Nie chcę być moralizatorem, ale patrząc na to, co się dzieje na różnych slipach, a w wielu miejscach bywałem, należy przypomnieć wszystkim o zasadach korzystania ze wspólnego dobra jakim jest slip.

  1. Wykonuj na slipie tylko niezbędne czynności

Jeżeli przed zjazdem do wody czeka za Tobą kolejka, a Ty w tym czasie spokojnie odłączasz wtyczkę od przyczepy, zdejmujesz plandekę, odpinasz pasy, zdejmujesz rampę świetlną, to chyba nie wszystko jest w porządku.

Może lepiej wykonać te czynności gdzieś z boku, w miejscu, w którym nie przeszkadzamy innym. Można wtedy zrobić i sprawdzić wszystko dokładniej. Nie generujemy niepotrzebnych emocji i zarazem nie przenosimy ich na inne osoby. Można przy okazji przygotowania się do slipowania napić się kawy bądź herbaty ;-). Przecież przyjechaliśmy nad wodę wyluzować się.

2. Zachowaj odległość

Jeżeli widzimy przed sobą wodującą się jednostkę może warto nie podjeżdżać tą samą drogą jak najbliżej slipu i go po prostu nie blokować. Jeżeli ktoś zjechał to będzie chciał wyjechać i miejsce na taki wyjazd może się przydać. Jeżeli slip jest szeroki, to warto użyć jego zewnętrznych stron niż zatarasować wszystko co możliwe. Przecież dla naszej łódki nie potrzebujemy wielu pasów zjazdowych.

3. Korzystaj z parkingu

Jeżeli obok slipu jest parking, to może warto zaparkować w taki sposób, żeby jeszcze inni mogli korzystać ze slipu swobodnie.

4. Slip to nie Twoja własność

Przygotuj się tak, żeby operacje w wodzie zabierały jak najmniej czasu. Inni też czekają.

5. Pomagaj

Stoisz i patrzysz jak osoba przed Tobą nie może sobie poradzić z wodowaniem łodzi. Jednak po co mu pomagać, po co podejść do niego skoro możemy się napawać takim widokiem i jednocześnie dłużej czekać na wolne miejsce. To takie polskie…

6. Slip=kontrola korków spustowych

Tutaj nie ma co się rozpisywać, to należy mieć w głowie!

7. Nie blokuj niepotrzebnie

Warto po opuszczeniu łodzią przyczepy odblokować w możliwie szybki sposób zjazd do wody. Oczywiście w miarę wyobraźni i zdrowego rozsądku. Zresztą, gdy po zacumowaniu łodzi wrócimy szczęśliwi na miejsce wodowania po 30 minutach, żeby usunąć samochód z przyczepą, to gwarantuje nam to raczej pewny lincz ze strony innych użytkowników slipu.

8. Nie zapominaj o samochodzie

Wreszcie moja preferowana grupa, którą wręcz uwielbiam pasjami. To są mistrzowie świata, którzy zwodują łódkę lub skuter i hulaj dusza piekła nie ma. Najbliższe spotkanie z takim osobnikiem następuje po półtorej godziny, wtedy gdy hrabia się zmęczy, zabraknie paliwa albo zmieni się pogoda.

Po co usuwać samochód skoro „na chwilkę” znika. Przecież jak przyjechał to nikogo za nim nie było.

Przecież jest mokry i może pomoczyć tapicerkę w samochodzie. To tylko część odpowiedzi, które usłyszałem, ale są też bardziej niecenzuralne, a ich nie wypada mi tu cytować.

9. Pamiętaj!

Miejscowe slipy są również punktami pobory wody dla strażaków. W tym przypadku przez naszą lekkomyślność możemy narazić kogoś na niebezpieczeństwo.

 

Może znacie jakieś szczególne przypadki dziwnych zachowań podczas wodowania łodzi? Chętnie przeczytam biuro@gtwmarine.pl

Z mojej strony to na dzisiaj tyle. Do zobaczenia na slipie!!! Już niedługo wiosna ;-)!

Szymon

 

Pozostałe aktualności

Koniec sezonu

12 grudnia 2017

Zima już coraz bliżej. Jak uczy doświadczenie na intensywne opady śniegu może i się nie zanosi, jednak znacznego spadku słupka rtęci możemy być praktycznie pewni. Meteorolodzy straszą siarczystym mrozem, jak będzie, czas pokaże. W związku z tym lepiej (jakkolwiek to brzmi) dmuchać na zimne i odpowiednio zabezpieczyć swoje wodne “zabawki/krążowniki”. Niektóre maszyny, jak skutery wodne […]

Czytaj więcej...

Witamy po przerwie.

5 grudnia 2017

Po dłuższej przerwie witamy ponownie wszystkich zainteresowanych tematyką motorowodną. Mimo że lato w tym roku niestety nie dopisało, to i tak mieliśmy ręce pełne roboty. Teraz przyszedł czas na zajęcie się naszą stroną internetową, co też czynimy. W pierwszej kolejności chcielibyśmy podsumować to, co przyniósł nam w sporcie motorowodnym rok 2017. Jako serwis napiszemy również […]

Czytaj więcej...

Wirniki Solas, moc i szybkosc w jednym

22 lutego 2017

Właśnie dostaliśmy najnowszą dostawę wirników pompy wody Tajwańskiego producenta Solas. Wirniki, impelery albo jak kto woli śruby Solas cechują się bardzo precycyjnym wykonaniem. Zapewniają najbardziej optymalne warunki i łączą cechy szybkości oraz wyjścia ze startu. Każdy wirnik Solas wykonany jest z stali nierdzewnej, bardzo wytrzymałej na korozję i bardzo wytrzymałej. Produkty podczas produkcji przechodzi przez […]

Czytaj więcej...

Motul Marine 25W40

7 lutego 2017

   Bardzo miło nam poinformować, że wiodący na świecie producent olejów i smarów Motul wprowadził na rynek nowy produkt, którym można zastąpić oryginalne oleje w silnikach stacjonarnych Mercruiser oraz Volvo Penta. Dlaczego warto go stosować i skąd ta „lepkość” 25W40? Postaramy się to wytłumaczyć w kilku prostych zdaniach. Jak wiemy, silniki stacjonarne bardzo często są […]

Czytaj więcej...

Nowosc od Mercury czyli system Active Trim

25 stycznia 2017

Po kilkunastu miesiącach prób i testów na wodzie, MERCURY MARINE wprowadza na rynek ACTIVE TRIM. Jest to system automatycznego trymu silników zaburtowych i stacjonarnych MERCURY. Zebrane w okresie przygotowawczym opinie użytkowników, sprzedawców i producentów łodzi są bardzo pozytywne. Często wśród nich pojawiało się porównanie do sytuacji, gdy przesiadamy się z samochodu z manualną skrzynią biegów do takiego z automatyczną przekładnią. […]

Czytaj więcej...

Wiosna już niedługo…

25 stycznia 2017

Witajcie motorowodniacy, Pogoda podpowiada nam, że wiosna zbliża się już wielkimi krokami. Dla nas to okres dużych zmian, o których będziemy Was na bieżąco informować. Przypominamy uprzejmie naszym klientom, że maj nie jest najlepszą porą na robienie serwisu swojego sprzętu. Dlatego warto umówić się czym prędzej na przegląd skutera czy łódki. My osobiście nie możemy […]

Czytaj więcej...

Evinrude G2

14 listopada 2016

Dwusuwy ciągle żywe! Niezmiernie miło nam poinformować, że że kanadyjski koncern BRP podpisał umowy na dostarczanie swoich produktów do Europejskich stoczni takich jak: Ranieri International, Ocqueteau, Lomac, Select Plaisance, Saver oraz T.A. Mare Takie posunięcie daje duże możliwości dla potencjalnych klientów wypróbowania nowych produktów z platformy G2. Przypominamy że jest to silnik dwusuwowy z bezpośrednim […]

Czytaj więcej...

Formuła 1 H2O

22 października 2016

Witam wszystkich pasjonatów sportów motorowodnych. Wyjątkowo ciekawie zapowiada się sytuacja na dwa wyścigi przed końcem sezonu. „Góra” tabeli jest bardzo zbita i praktycznie czterech zawodników ma szanse na tytuł mistrza świata federacji UIM. Pierwszy w tabeli Philippe Chiappe to obrońca tytułu z poprzedniego roku ale również z sezonu 2014. Drugie miejsce w tabeli zajmuje bardzo […]

Czytaj więcej...

Chodzież motorowodną stolicą świata!

25 lipca 2016

   Chcielibyśmy poinformować (od dzisiaj oficjalnie) z wielką dumą że w dniach 09-11 czerwca nasze miasto stanie się motorowodną stolicą świata. Skąd tak dumne nagłówki? Otóż decyzją Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego oraz światowej federacji UIM zostały nam przydzielone zawody rangi: Mistrzostwa Świata O-350 Mistrzostwa Europy O-700 Teraz trochę dla niewtajemniczonych. Klasa O-350 to łodzie […]

Czytaj więcej...